OKUDUĞUM KİTAPLAR (OCAK 2019)

 
DÜŞÜNCE/DENEME 
 
GÜNAH KEÇİSİ, CHARLIE CHAMPBELL
Ayrıntı Yayınları, 160 Sayfa

MAĞDURUN DİLİ, NURDAN GÜRBİLEK
Metis Yayınları, 176 Sayfa
 
ROMAN/HİKÂYE/ANLATI
 
ZEYTİNDAĞI, FALİH RIFKI ATAY
Pozitif Yayınlar, 176 Sayfa

AYLAK ADAM, YUSUF ATILGAN
Can Yayınları, 192 Sayfa
 
KİTAPLAR HAKKINDA KISA KISA
 
Bu ay okuduğum kitaplar arasında en beğendiğim Charlie CAHAPBELL’in Günah Keçisi oldu. Kitap hakkındaki değerlendirme yazıma (buradan) ulaşabilirsiniz.

Nurdan GÜRBİLEK, Mağdurun Dili nde Dostoyevski'nin, Oğuz Atay'ın, Yusuf Atılgan'ın eserlerinde dışlanmış, fark edilmemiş ya da kendisini toplum dışına sürüklemiş karakterleri analiz ediyor. Eserlerinden yola çıkarak Cemil Meriç'in çelişkilerini, yalnızlığını anlatıyor. Yeraltından Notlar, Budala, Ezilenler, Ecinniler, Tutunamayanlar, Anayurt Oteli, Aylak Adam gibi romanları okuduysanız ya da okumayı düşünüyorsanız bu kitap ilginizi çekecektir.

Falih Rıfkı ATAY, birinci dünya savaşının çıktığı günlerde yedek subay olarak Kudüs’e yakın bir yerdeki Zeyindağı’nda bulunan Cemal Paşa'nın karargâhına tayin olur. Yazar, Zeytindağı kitabıyla, o günlere dair anılarını, askerimizin Yemen’de, Aden’de, Kanal’da, Gazze’de, Arap Çölleri’nde yaptığı fedakârlığı ve kahramanlıkları anlatırken aynı zamanda Arap toplumunun Osmanlıya ve Türklere olan bakış açısını, Osmanlının birinci dünya savaşına giriş sürecini, bu dönemdeki yöneticilerin zafiyetlerini, yaşadığı ve şahit olduğu olayların üzerinden öznel bir üslupla ortaya koyuyor.

Aylak Adam’ı, Mağdurun Dili ile birlikte eş zamanlı okudum. Sistem dışında kalmış marjinal karakterlerin anlatıldığı roman ve hikâyeler ilgimi çekse de ben Yusuf ATILGAN’ın Aylak Adam'ını sevemedim. Babadan kalan hatırı sayılır bir miras nedeniyle karnı tok, sırtı pek, çalışmaya ihtiyacı olamayan C'nin, sevgiliyi (B'yi) ararken, bu arayışını kimsenin anlamayışı, tam buldum derken kaybedişi ister istemez her insanı üzer. Ancak, çocukluğunda babası ve teyzesinin uygunsuz bir davranışına şahit oluşunun da etkisiyle yer yer bilinçaltının dışa vurumu olan cinsel sapkınlık derecesine varan psikolojisi beni sarmadı. Böylece, Yusuf ATILGAN'ın kitabın son cümlesinde zaten anlamazlardı dediği kişilerden biri olmayı peşinen kabul etmiş oluyorum.

Başka kitaplarda görüşmek üzere hoşça kalın.
 

 


YUNİS ELMAS

Yorumlar

  1. Tanıtım adına teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  2. Notlarımı aldım. Bu değerli paylaşım için çok teşekkürler. Selamlar :))

    YanıtlaSil
  3. Kaleminize sağlık 😊 paylasim için çok teşekkürler 😊

    YanıtlaSil
  4. Yanıtlar
    1. Yorum ve ziyaretiniz için ben teşekkür ederim .

      Sil
  5. ne çok okumuşsunuz harika birşey bu darısı başıma...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sene ayda en az dört kitap okumak hedefim. İnşallah siz daha fazla okuyabilirsiniz .

      Sil
  6. Kitapşar hakkında da bilgi sahibiyim ve gerçekten de okumaya değer kitapları okumuşsunuz Yunis Bey,

    YanıtlaSil
  7. Bence sen kitaplara kaçmıyorsun, her dem onlarla berabersin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu benzetim çok hoşuma gitti. Yorum ve ziyaretiniz için teşekkür ederim .

      Sil
  8. Aylak Adam güzeldir. Herkes okumalı bence :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aylak Adam Türk edebiyatının beğenilen eserlerinden önemli eserlerinden biri. Türk edebiyatına ilgi duyanların en azından haberdar olması gereken eserlerinden biri. Lakin yazımda belirttiğim nedenlerden ötürü bana pek uymadı. Yine de okudugum için de pisman değilim . Yorum ve ziyaretiniz için teşekkür ederim.

      Sil
  9. Aylak Adam merak ettiklerim arasında..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Psikolojiye olan ilginize nedeniyle muhakkak ki kitabı siz daha farklı okursunuz. Aylak Adam, okumaktan pişman olmadığım ancak bana hitap etmeyen bir eserdi. Yorum ve ziyaretiniz için teşekkürler.

      Sil
  10. Mağdurun Dili dışındakiler okuma listemde. Şubatta daha fazla okumak dileğiyle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum ve ziyaretiniz için teşekkür ederim. Umarım blogunuzda kitaplar hakkında yorumlarınızı da okuruz.

      Sil
  11. Yusuf Atılgan nın kitabı listemdeydi fakat bana da hitap etmeyecek sanırım biraz daha ertelendi :) Diğerlerinin de notunu aldım teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aylak Adam, okumaktan pişman olmadığım ancak bana hitap etmeyen bir eserdi. Özellikle Mağdurun Dili kitabı bu eserden çokça bahsedince eş zamanlı okudum. Muhtemel ki, yine bu kitaptan edindiğim bilgiler neticesinde Anayurt Otelini de okuduğumda aynı şeyleri hissedeceğim. Eğer edebiyata özel bir ilgimiz varsa, değeri kabul edilmiş ve artık klasikler arasında sayılan bir kitabı bazen sevmeyecegimizi bilsek bile okumaktan geri durmamak gerekir. Nihayetinde, beğeni biraz da özneldir, degiskendir ve içinde bulduğumuz anın, şartların, yaşın, beklentilerin ve daha birçok sosyal ve psikolojik etkenlerin etkisi altındadır. Aylak Adam’ı da bu şekilde değerlendirmenizi isterim.

      Sil
  12. Şubatta daha çok ve daha güzel kitaplar okumanız dileğiyle.

    Blogunuzda yorumların Google hesabıyla yapıldığı dikkatimi çekti. İsterseniz yorum kutucuğunuzu düzenleyin. Nisan ayında Google hesapları kapanınca blogunuza yorum yapamayız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uyarı ve tavsiyeniz için teşekkür ederim. Google+ dan bloggere geçiş yaptım. Ayarlarımda ki yorum kısmını kontrol ettim Herkese açık işaretli. Teknik meselelerden pek anlamadığım için bu şekilde ki uyarılar benim için önemli.

      Sil
  13. Değerli kitaplar, İyi okumalar

    YanıtlaSil
  14. nice nice kesiflere ��hemen takibe aldim blogunuzu bayildimm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitaplara Kaçanları ziyaretiniz için teşekkür ederim. Bloğu beğenmenize memnun oldum.

      Sil
  15. Yanıtlar
    1. Aylak Adam ile ilgili gerek yazımda gerekse yorumlara olan yanıtlar da belirttiğim gibi okuduğuma pisman olmadığım ancak sevemediğim bir kitaptı. Umarım sizin beğeneceğiniz bir kitap olur.

      Sil
  16. kitap tanıtımları için teşekkür ederiz.

    YanıtlaSil
  17. Konuyla çok alakasız olacak ama sitemde tek soruluk bir anket paylaştım ana sayfada sağ tarafta hemen. Fikirlerinize önem veriyorum lütfen cevaplar mısınız? Siteme profil resmime tıklayıp ulaşabilirsiniz şimdiden teşekkür ederim ^_^

    YanıtlaSil
  18. Baya kitap okumuşsunuz. Detaylı yazılar için teşekküler. Notlarımı alıyorum :)

    YanıtlaSil
  19. aylak adam not aldım 😊 emeğinize sağlık sevgiler 😊🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim tam anlamıyla beklentimi karşılamadı. Umarım beğeneceğiniz kitap olur. Ziyaretiniz için teşekkürler.

      Sil
  20. oleeey, aylak adam ve yusuf atılganı sevmiyom, sıkıcı buluyorum :) falih rıfkı okuycam aklımdaaaa hiç okumadııım :) campbell aklımdaaaa. nurdan gürbilek hastasıyıım yaaaa :) edebiyat incelemeleriii, sessizin payı ah ah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sessizin Payı'nda yer alan bazı düşüncelere katılmasam da, çok beğendiğim ve edebiyata ilgi duyan herkese önereceğim bir kitap. Ziyaretiniz için teşekkür ederim. Benden Bir Önceki de okuyacaklarım arasında...

      Sil
  21. Genelde Türk yazarlar okuyorsunuz sanırım ve açıkçası bu kitapları daha önce hiç okumamıştım. Bu yüzden güzel bir tanıtım oldu benim için ☺️ Yine de ortak kitaplarımız çıkarsa çok çokkk daha mutlu olacağım sanırımmm, merakla bekliyorum 😌☺️❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha önceki yıllar ağırlıklı olarak, batı edebiyatının klasiklerini okudum. Bu sene her ay en az bir tane Türk Edebiyatı klasiklerinden okumayı düşünüyorum. Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  22. Bilmedigim kitaplardi, not aldim tesekkür ederim 😊

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

EN ÇOK OKUNANLAR

GİDEBİLECEĞİ BİR YERİ OLMALI İNSANIN

KİTAPLARA KAÇANLAR

3- KELEBEK VE DALGIÇ / JEAN DOMINIQUE BAUBY

1- İVAN İLYİÇ'İN ÖLÜMÜ / TOLSTOY

BAZEN KAYBEDERKEN KAZANIRSIN (FİLM; AŞKIN GÜCÜ / WHAT DREAMS MAY COME)

4- YABAN / YAKUP KADRİ KARAOSMANOĞLU